Laman Web FAM kena Hack

Sedang aku merayap di alam maya sambil menikmati air 100plus yang baru aku beli di Kedai rahmat, tiba-tiba pandangan aku tertumtpu ke satu sudut belah tepi. Terpampang tertulis " FAM di Hack oleh hackers Indonesia". What the hell!!. Apasal hackers indonesia suka carik pasal ??  pehhh... mendidih dengar. Memang aku akui indonesia memiliki para hackers yang hebat-hebat berbanding Malaysia.

Tapi persoalan nyer mengapa terlalu lemah laman web FAM sampai mudahnya dihack oleh hackers indonesia. Apa da jadi ???  Adakah kita tidak mampu melawan???.  Di bawah nie adalah gambar laman web FAM yang telah dihack. Layannn..





Perang siber dikalangan Malaysia dan Indonesia memang dah berlarutan sampai sekarang, gara-gara indon tak puas hati dengan malaysia yang sering di label MALINGSIA.. Ahhhh!! berdebah betul. Betapa rendah nya pemikiran rakyat indon yang senang diprovokasi.. Bak kata pepatah "Disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga". Walaupun segelintir yang buat onar tapi yang kena tempias nya suma rakyat indonesia.  Dilaporkan sebanyak 500 laman web yang berpengkalan di Malaysia telah berjaya di hack oleh hackers indonesia.. Dunia-dunia..

Comments (0)

Post a Comment