Ketensionan Dengan Nyoya





Seperti tahun-tahun yang lepas,"Career Attack" kembali semula di UiTM. Pehhh!! bertambah semangat aku nak pi interview. Tak sabar plak nak kena interview ngn company-company yang datang kat sini. Dengan penuh keazaman yang tinggi, aku sanngup pi kedai gamabar nyonya dekat depan rumah aku tu semata-mata nak ambik gambar untuk interview.

Bila da sampai kat dekat kedai nyonya tuu, bermula la sesi bergambar umpama paparazi nak ambik gambar brad pitt. Da barape banyak snap da nyoya tuu ambik tapi still tak ok. "Ahh ape jadah nyonya nie, tak kan tak reti ambik gambar kot. Tak kan la tahu buat business je". Keluh hatiku. Tapi aku tengok nyoya tuu still mencuba nak dapatkan snap yang terbaik. Akhirnya snap yang ke-10 baru la dapat view yang memuaskan. Terseyum lebar nyoya tuu sambil ketawa sorang2x. Eh!! ske plak nyonya nie dapat snap gambar.

Dengan muka yang bangga seperti menang loteri RM 1 juta, nyoya tu pi ke komputer untuk edit gambar sebelum cuci gambar. Si nyoya pown masukkan memory card ke dalam card reader. Dengan harapan yang menggunung aku pown senggaja dok menyibuk di tepi nyoya tu. Bermula lah proses edit mengedit."Adui !! lambat betul nyonya nie, slow la macam kura-kura. Kura-kura pown lagi laju la". Sabo pis, tak kemana gambar ko tu, tak akan ilang peminat ko dek zaman.

Akhirnya selepas penantian yang amat memeritkan, nyoya tu pown berjaya mengedit dan mencuci gambar aku.. yes !!!!.. haha.. boleh tahan smart gak aku nie macam bradd pitt . Ceh boleh pulak pikir macam tu :-)

Comments (0)

Post a Comment